To πρόγραμμα «Soulful Bonds», το οποίο υλοποιήθηκε κατά το σχολικό έτος 2024–2025 και είχε ως στόχο την ενίσχυση των διαπροσωπικών σχέσεων και των συναισθηματικών δεσμών μεταξύ των μαθητών. Μέσα από θεματικές όπως η Αγάπη και η Φιλία, οι Ελπίδες και τα Όνειρα, η Διασκέδαση καθώς και η Φύση, οι μαθητές εργάστηκαν ομαδοσυνεργατικά σε ένα δημιουργικό και διαπολιτισμικό περιβάλλον, καλλιεργώντας δεξιότητες συνεργασίας, ενσυναίσθησης,συμπερίληψης και επικοινωνίας.
Στο πρόγραμμα συμμετείχαν σχολεία από την Ελλάδα, την Τουρκία, την Πολωνία, τη Λιθουανία, την Ισπανία, την Πορτογαλία και τη Ρουμανία. Οι συμμετέχοντες ήταν μαθητές δημοτικών σχολείων ηλικίας 6-12 ετών. Το έργο βασίστηκε στη συνεργασία σχολείων από διάφορες ευρωπαϊκές χώρες και περιλάμβανε πληθώρα δραστηριοτήτων με έμφαση στις ΤΠΕ, τη δημιουργικότητα και τη βιωματική μάθηση.
Μέσα από την ενεργή συμμετοχή τους στο έργο, οι μαθητές ανέπτυξαν ένα ευρύ φάσμα βασικών ικανοτήτων του 21ου αιώνα, σε απόλυτη ευθυγράμμιση με τις προτεραιότητες της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την εκπαίδευση. Για τη δημιουργία, συνεργασία και παρουσίαση του έργου χρησιμοποιήθηκαν εργαλεία Web 2.0, βελτιώθηκαν οι ψηφιακές δεξιότητες και υπήρξε μεγαλύτερη εξοικείωση με την ασφαλή και υπεύθυνη χρήση του διαδικτύου. Συγχρόνως, βελτιώθηκαν οι δεξιότητες επικοινωνίας και συνεργασίας, καθώς οι μαθητές συνεργάστηκαν σε ομάδες, τόσο τοπικά όσο και διεθνώς.
H συμμετοχή μας στο έργο αποτέλεσε μια εξαιρετικά δημιουργική και επιμορφωτική εμπειρία, που μας ενδυνάμωσε ως εκπαιδευτικούς και μας έδωσε νέες ιδέες για τη διδασκαλία, τη συνεργασία και τη χρήση των ΤΠΕ στην τάξη. Το έργο συνέβαλε ουσιαστικά στην ανάπτυξη δεξιοτήτων του 21ου αιώνα, όπως η συνεργασία, η δημιουργικότητα, η διαπολιτισμική κατανόηση και η ψηφιακή επάρκεια. Μέσα από ένα πολυδιάστατο πρόγραμμα με παιγνιώδη και βιωματικό χαρακτήρα, οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με συνομηλίκους από άλλες χώρες και ανέπτυξαν ισχυρούς δεσμούς φιλίας και σεβασμού. Η ένταξη θεματικών ενοτήτων όπως η αγάπη, η ελπίδα, η χαρά και η φύση ενίσχυσε τη συναισθηματική αγωγή και τη σύνδεση με το ευρωπαϊκό και τοπικό πολιτισμικό περιβάλλον.

Ενα εκπαιδευτικό – ευρωπαϊκό ταξίδι έφτασε στο τέλος του …