Ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα του 4ου Πανελλήνιου Μαθητικού Διαγωνισμού με τίτλο “Ποντιακός Ελληνισμός: μνήμες και όνειρα, παρελθόν, παρόν και μέλλον” για μαθητές/τριες Π.Ε. και Δ.Ε. της Ελλάδας, της Κύπρου και Ομογένειας για το σχολικό έτος 2019-2020», που διοργάνωσε η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Σερρών, το Υπουργείο Εσωτερικών (Μακεδονίας-Θράκης) και το Τμήμα Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης και Ψηφιακών Μέσων του Υ.ΠΑΙ.Θ., με την υποστήριξη της Έδρας Ποντιακών Σπουδών του Α.Π.Θ. και του Πανελλήνιου Συνδέσμου Ποντίων Εκπαιδευτικών.
Στον διαγωνισμό πήραν μέρος 151 σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, γενικής και ειδικής αγωγής, από Ελλάδα, Κύπρο και Ομογένεια, 9.000 περίπου μαθητές, 360 εκπαιδευτικοί και 1140 μαθητικές δημιουργίες.
Στον διαγωνισμό συμμετείχαν σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ημαθίας που διακρίθηκαν.
Αναλυτικά:
Το πρώτο βραβείο απέσπασε η εφημερίδα «Vis Verbi- Η δύναμη του λόγου: Ποντιακός Ελληνισμός», του 1ο Λυκείου Αλεξάνδρειας Ημαθίας, με 15 μαθητές και εκπαιδευτικούς τις Σοφία Παπαδοπούλου και Ολυμπία Τσιμπορογιάννη.
Το πρώτο βραβείο απέσπασε η ταινία «Τραντέλλενας», του Γυμνασίου Μακροχωρίου Ημαθίας, με 17 μαθητές κι εκπαιδευτικούς τους Αναστασία Αποστολίδου και Μιχαήλ Μπίκος.
Το δεύτερο βραβείο απέσπασε η ταινία «Χριστιανάρτ’ς», του Δημοτικού Σχολείου Ξεχασμένης – Κεφαλοχωρίου Ημαθίας, με 4 μαθητές κι εκπαιδευτικό την κα Χριστίνα Δημητριάδου, καθηγήτρια γερμανικής.
Το τρίτο βραβείο απέσπασε η ταινία «Πάρθεν η Ρωμανία», του 9ου Δημοτικού Βέροιας, με 14 μαθητές κι εκπαιδευτικούς τις Έλενα Μπαμπίνα, Γεωργία Αναστασίου και Παρασκευή Γρηγοριάδου.
Το πρώτο βραβείο απέσπασε το project «Τα Καλαντόφωτα στον Πόντο» , του 5ου Νηπιαγωγείου Αλεξάνδρειας Ημαθίας, με 9 μαθητές και εκπαιδευτικό την Συμέλα Τσομίδου.
Το πρώτο βραβείο απέσπασε το project «Αμάραντο: το λουλούδι της μνήμης», του12ου Νηπιαγωγείου Βέροιας, με 14 μαθητές και εκπαιδευτικούς τις Γιάγκογλου Δήμητρα, Τζήμα Αγορίτσα και Νίνα Αφουξενίδου._
«Η Ρωμανία κι αν πέρασεν, η Ρωμανία κι αν πάρθεν, ανθεί και φέρει κι άλλο.»